Ako sa couchsurfovalo v Nórsku

Do Nórska sme sa vybrali s priateľom na veľkonočný výlet. Chceli sme niekde vypadnúť a letenky za 5 eur sa neodmietajú. Doprava bola vyriešená, ubytovanie sa vyriešilo tiež. Ako? Prečítajte si.

Letenky sme zakúpili približne dva týždne pred odletom. O pár dní sa začalo riešiť aj spanie. Bolo nám obom jasné, že ideme použiť internetovú sieť zvanú couchsurfing ( predstavovala som ju v poslednom blogu ). Po miernych útrapách sa nám napokon podarilo nájsť troch ľudí, ktorí boli ochotní nás ubytovať. Tu ich predstavujem :

Arne z Fredrikstadu

Tento príjemný tridsiatnik nás ubytoval prvé dve noci. Kontaktovali sme ho približne dva týždne pred plánovaným príchodom. Cez Veľkú noc ostal doma a tak sa nám mohol plne venovať. Ešte pred naším príchodom sme si vymenili niekoľko správ. V minulosti navštívil niekoľkokrát naše mesto Banskú Bystricu v rámci pretekov v chôdzi. Bola to úžasná neuveriteľná náhoda. Pamätal si na náš športový klub, štadión, historické centrum. Mal u seba doma nórsko- slovenský slovník a dokonca poznal dosť slovíčok. Prvý večer sme mu na požiadanie uvarili guláš. Na druhý deň nás zobral na prehliadku centra mesta. Bolo to pre nás veľmi príjemné, málokedy totižto sú naši hostitelia schopní venovať sa nám celý čas, teraz však bola Veľká Noc a išlo to. Večer nám urobil pizzu a pozreli sme si nórsky film. Na ďalší deň sme šli k moru. Keďže nežijeme v prímorskej krajine, vždy keď máme príležitosť a sme v blízkosti mora, to treba využiť :-) Šli sme na blízke ostrovy Hvaler kde bolo naozaj úžasne. Síce veľmi fúkalo a na druhý aprílový deň bolo veľmi zima, bol to krásny zážitok.

Jenny, Moritz a Tashina z Åsu

Ďalšie dve noci sme strávili v dome dvoch nemeckých študentov, ktorí práve študujú poľnohospodárstvo prostredníctvom programu Erazmus na univerzite v Åse. Boli to vyslovení prírodní ľudia. Kedysi vegetariáni, dnes už konzumujúci aj mäso z biochovov. Mali so sebou aj svoju malinkú 5- mesačnú dcérku Tashinu, s ktorou sme sa hrali. Obývali zariadený suterén jedného rodinného domu. Nakoľko to bola v podstate len jedna väčšia izba, už vopred sme sa s nimi dohodli, že prespíme v ich kvietkovom „karavane", čo bol v skutočnosti van, do ktorého boli prirobené drevené postele a poličky. S touto mladou rodinkou sme v podstate strávili len dva večery a dve rána, pretože oni cez deň mali svoj program prispôsobený malému dieťatku a my sme od nich každý deň chodili do 30 kilometrov vzdialeného Osla na obhliadky. Pôsobili na nás veľmi inšpiratívne, skrátka typickí pokračovatelia hippie komunity.

Alice z Åsu

Na posledné tri noci sme sa presunuli do vyše kilometra vzdialeného internátneho komplexu, kde bývala francúzska študentka Alice, takisto účastníčka programu Erazmus, študujúca poľnohospodárstvo. Bola v našom veku a takisto bola vášnivou couchsurferkou a stopárkou . Boli sme jej prví hostia v internátnej izbičke. Rozprávali sme sa v ňou po francúzsky čo pre ňu tiež bola mierna zmena, keďže na Erazme sa rozpráva väčšinou anglicky. Prvý večer nás zobrala na veľkonočnú večeru, kde sme mohli ochutnať z tradičných jedál z rôznych krajín. Takisto sme hrali spoločenské hry. S Alice sme podobne ako s predošlým párikom trávili spoločné rána a večery, nakoľko sme cez deň spoznávali blízke Oslo. Tu sme zaviedli nejaké nepísané pravilo, že o večeru sme sa postarali my a raňajky nám pripravila Alice. My sme na oplátku umývali riady, to sme však robili a robíme u každého hostiteľa. Čo sa týka raňajok, chcela by som spomenúť, že tradičné francúzske raňajky sú vždy sladké, preto som prekvapená pozerala na sladko- slanú kombináciu od Alice. Raz darmo. Už sa nejako prispôsobila severoeurópskemu trendu. Toto bol po Maximovi, ktorého som u nás doma v Bystrici hostila týždeň po výlete, ďalší francúz, čo jedáva aj slané raňajky.

Viera Valentová

Momentálne mamička na rodičovskej dovolenke, v minulosti aktívna cestovateľka, dobrovoľníčka a CouchSurferka. Uvidíme, čo prinesie postcovidový svet :)Možete ma nájsť aj tu: http://ourway.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáPomimo